نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

صد دانه یاقوت دسته به دسته

آموزش دانش آموزان اتباع بر اساس 3 محور در چرخه ی آموزش و پرورش مورد توجه است

به گزارش "علی محمدی" کارشناس روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ، از باغ زیبای پاییز، دانه دانه انارها را می چینم ... کاملا بسته اند ، درونشان پیدا نیست ، یکی را باز می کنم ، دانه های خوشرنگ و یاقوت فام رخ می نمایند.....

درجای جای این کره خاکی،کودکان حق زندگی شاد توام با امنیت را دارند.جنگ، این پدیده ویرانگر،آینده بسیاری از آنان را تهدید می کند.مهاجرت برای رهایی از جنگ،پیامدهایی بس ناگوار برای این کودکان که چشمانشان مملو از سرزندگی و شور و هیجان است ، به ارمغان می آورد پیامدی تلخ ....

در این مجال که مهاجران و اتباع ، خسته از کشمکش ها و منازعات سیاسی ، بار آوارگی را به دوش می کشند،بی شک وجود کارگاههای متعدد خانگی ، وجود شهرک های صنعتی و ارزانی کرایه خانه در حاشیه شهرها، سبب سکونت آنان در این مناطق می شود که نیاز مبرم به مدرسه ی خاص مهاجران و اتباع خارجی احساس می شود.

در این خصوص، مطالعاتی در باب فضا یابی و ایجاد شرایط لازم برای عدم مشکل برای اهالی انجام شد.از سوی دیگر برای توجه به مقوله ی پر اهمیت افکار عمومی ، آموزش و پرورش ناحیه یک همسو با سایر مناطق استان اقدام به برگزاری جلسات متعدد با صاحبنظران ، متنفذین ، افراد سرشناس و مدیران مدارس آن منطقه نمود.آموزش و پرورش،مقامات محلی و امام جمعه محترم شاهدیه در اصول، هم نظر و هم عقیده بودند.لذا ،مدرسه جهاد شاهدیه برای این مهم در نظر گرفته شد واقدامات تجهیز و بهسازی فضای آموزشی صورت گرفت و اخیرا نیز از آموزشگاه مذکور "عبدالحمیدصابری" مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک با همراهی، "محمدرضا میرجلیلی"رییس دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل و "علی محمدی"کارشناس روابط عمومی ناحیه یک بازدید به عمل آوردند.

در راه بازگشت از مدرسه ، طی صحبتهایی که با مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک صورت گرفت نقطه نظرهای ارزشمند و کاربردی بیان شد.صابری گفت: ورود این دانش آموزان بر اساس سه محور به چرخه آموزش و پرورش مورد توجه است:

  • فرمان مقام معظم رهبری

  • دستور مقام عالی وزارت در قالب از مهر جا نمانم

  • وظیفه شرعی و انسانی

وی خاطر نشان کرد در همه ی جلسات برگزار شده در رابطه با مدرسه ی خاص اتباع ،موارد زیر مورد توجه قرار گرفت:

  • اختصاص فضای مستقل ، فشار بر دانش آموزان مدارس همجوار تحمیل نکند.

  • حق عمومی اهالی در آموزش حفظ گردد.

  • مدرسه ی مذکور در حاشیه قرار گرفته باشد.

  • فضا مناسب باشد و تجهیز و بهسازی انجام شود.

صابری افزود:علی رغم سخنان شبکه های معاند و مخالف نظام ، جای بسی خوشحالی است که امروزه این دانش آموزان در 33 مدرسه ی ویژه اتباع و 700 مدرسه در کنار سایر دانش آموزان ایرانی و در کمال آرامش به تحصیل می پردازند.

دستان مهربان مردم ما ، قلم به دستشان می دهد تا الفبای مهربانی و انسانیت را بیاموزند و در کتابها، فرهنگ عمیق اسلامی و ملی ما را نظاره کنند.برآنیم تا با تاسی از آموزه های دینی و اخلاقی و مهرهای نهفته در قلبمان، راه رسیدن به آینده ای پر بار را برایشان هموار سازیم و در فرداهایی که خواهد آمد ، شاهد نسلی خوب از این کودکان باشیم که بالطبع آن ، ناهنجاری های اجتماعی مرتبط با آنان نیز به حداقل خواهد رسید.

به قول سهراب سپهری :

                                 من اناری را می کنم دانه و به دل می گویم

                                                                                    خوب بود این مردم

                                                                                                              دانه های دلشان پیدا بود

اینک دانه های دل مردم ما ، مهربانی و سخاوتشان را به نمایش گذاشته است،یاقوت هایی بس با ارزش و صیقلی.

آدرس کوتاه: