نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

همایش آموزش مبتنی بر پروژه در دوره پیش دبستانی برگزار شد


به گزارش "طیبه دهقان" کارشناس ارزیابی عملکرد مراکز پیش دبستانی ناحیه یک، همایش «آموزش مبتنی بر پروژه در دوره پیش دبستانی» ویژه مربیان مراکز پیش دبستانی نواحی یک و دو به میزبانی ناحیه دو در سالن آیت الله خاتمی و ویژه مدیران مراکز پیش دبستانی نواحی یک و دو به میزبانی ناحیه یک در سالن اندیشه این مدیریت برگزار شد.

در این همایش "یوسف حقیر" رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی اداره کل، بر اهمیت دوره پیش دبستانی و آموزش­های این دوره، به دلیل رشد سریع ذهنی، جسمی و عاطفی کودکان و تأثیر آموزش های این دوره در رشد همه جانبه­ی ایشان تأکید کرد.

او در ادامه توجه به تفاوت­های فردی کودکان، پرورش حواس، آموزش مهارت­ها برای زندگی، بازی به عنوان فعالیتی نشاط انگیز و آموزنده، اهمیت رویکرد تلفیقی و کلی نگردر آموزش، انعطاف پذیری در کلاس و یازده فعالیت پیش بینی شده در دوره­ی پیش دبستانی را مهم دانست.

در ادامه "سعیده بهادرزاده" معاون آموزش ابتدایی اداره کل، با یادآوری میزان بالای خلاقیت کودکان قبل از ورود به مدرسه و افت شدید آن به دلیل آموزش­های اشتباه، به معرفی رویکرد «آموزش مبتنی بر پروژه» و اهمیت آن پرداخت و یادآور شد در این روش کودکان به کودکان آموزش می­دهند و معلم و مربی نقش راهنما و تسهیل­گر دارد. او همچنین به معرفی بسته­ی آموزشی رویش و اپلیکیشن مخصوص طراحی شده برای مراکز پیش دبستانی پرداخت.

"علیرضا جلالی" معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل، واژه های «آموزش»، «پرورش»، «بارآوردن» و «تربیت» را تعریف و به بیان تفاوت آنها پرداخت. او بعضی روش­های آموزشی رایج را که باعث می­شود ارزش­های کودکان را جا به جا کرده و کودکی را از آنها بگیریم «کودک آزاری نوین» نامید همچنین پروژه و پروژه محوری را فرآیندی که موجب افزایش سطح هوش کودکان می­شود  معرفی کرد و مراحل فعالیت­های پروژه محور را یادآوری نمود.