مدیران مدارس استثنائی با حضور در نشست مشترک شورای معاونین مسائل خود را با معاون وزیر درمیان گذاشتند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی : وظیفه ما آماده کردن دانش آموزان برای زندگی در جامعه است و این مهم باید در شرایط طبیعی اتفاق بیافتد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش و مدیران مدارس استثنائی استان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در محل اداره آموزش و پرورش استثنائی برگزارشد .
دراین نشست معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور با اشاره به اینکه تمامی آموزش های ما باید به آماده کردن فرد برای زندگی درجامعه منجر شود افزود : این مهم درشرایط طبیعی بهتر محقق می شود و لذا بهتر است  دانش آموزان معلول در کنار سایر دانش آموزان به تحصیل بپردازند .
دکتر مجید قدمی افزود : دانش آموزان اوتیسم ، ، معلول ذهنی ، چند معلولیتی و جسمی حرکتی که دارای شرایط ویژه هستند دراولویت توجه آموزش و پرورش استثنائی قرار دارند .
قدمی با اشاره به اینکه تیم سازمان آموزش و پرورش استثنائی را متشکل از معلمانی دانست که با تمام وجود برای تعلیم و تربیت بهشتیان روی زمین تلاش می کنندگفت  : کتب درسی ، برگزاری دوره های تخصصی معلمان ، ارائه خدمات حمایتی ، برگزاری فعالیت های فرهنگی ، ورزشی و پیگیری بخشی از اعتبار سرویس ایاب و ذهاب از جمله برنامه های اولویت دار این سازمان است .
وی به پرداخت 750 میلیون ریال برای تامین داروی دانش آموزان معلول اشاره کرد و گفت مشکلات مرتبط با بیمه تامین اجتماعی دانش آموزان نیز مرتفع شده است .
این مسئول اقدامات انجام شده برای تامین نیروی انسانی متخصص  مدارس اسثنائی کشور را برشمرد و گفت : علاوه بر کسب سهمیه استخدامی ، بخشی از نیروهای مورد نیاز نیز ازطریق جذب  نیروهای طرحی تامین شده است .
درابتدای این نشست چند نفر از مدیران مدارس استثنائی به نمایندگی از سایر مدیران به ارائه مسائل و مشکلات مدارس استثنائی و معلمان این حوزه پرداختند .
هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول , کمبود سرانه مدارس ، کمبود نیروی انسانی متخصص ، فرسودگی و غیر استاندارد بودن فضاها از جمله مشکلاتی بود که توسط مدیران مدارس اسثنائی عنوان شد .

آدرس کوتاه: