حداقل کردن حداکثر

نخستین نشست ستاد غنی سازی اوقات فراغت تابستانی

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت : انتخاب آزادانه و علاقه و میل دانش آموزان دو اصل مهم درغنا سازی اوقات فراغت دانش آموزان است .



به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " دکتر عباسعلی دانافر " در نخستین نشست ستاد غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اظهار داشت : از نظر جامعه شناسی می توان هویت فردی ،خانوادگی و پایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد را از طریق گذراندن اوقات فراغت آنان شناسایی نمود.
وی در تعریف اوقات فراغت بر دو ویژگی علاقه و انتخاب آزادانه دانش آموزان تاکید کرد و افزود : برای غنا سازی اوقات فراغت دانش آموزان، نباید از روی اجبار فعالیتی را برای آنان انتخاب کرد بلکه باید به آن فعالیت علاقه داشته و آزادانه آن را انتخاب نمایند.
دانافر مهم ترین کارکرد اوقات فراغت را کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود : باید به صورت علمی و آموزش غیر رسمی و از طریق شعر و داستان برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی صورت گیرد .
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه افزود : جذابیت و کیفیت برنامه ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ضرورری است .
" علی سرداری " گفت : برنامه های اوقات فراغت امسال با شعار اصلی " حمایت از کالای ایرانی و مهارت آموزی " و با هدف زمینه سازی برای تربیت اجتماعی و اشتغال و حضور حداکثری دانش آموزان در برنامه ها برگزار می شود.
وی تصریح کرد : سال گذشته بیش از 60 هزار دانش آموز از برنامه های اوقات فرغت استفاده کرده اند .
سرداری در این نشست از فعاليت 27 كانون فرهنگي تربيتي و شعبات آن در استان ،200 پایگاه درون و برون مدرسه ای ورزشی، اختصاص 5 اردوگاه استانی و شهرستانی، فعاليت 45 مرکز قرآنی شامل داردالقران ها و غیره، 15 مرکز پژوهشسرا و اعزام 2 هزار دانش آموز به اردو های برون استانی و فعالیت تشکلهای دانش آموزی بسیج، اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی و هلال احمر در قالب اردوهای تشکیلاتی و پایگاههای تابستانی در فصل تابستان براي انجام برنامه‎‎هاي اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد.
درادامه این نشست نمایندگان تشکل های دانش آموزی وسایر اعضای ستاد نقطه نظرات خود را درخصوص برنامه های تابستانی ارائه کردند.











 

آدرس کوتاه: