نشست روسای ادارا ت آموزش و پرورش استان یزد برگزارشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : باید شکاف نسلی دیجیتالی بین دانش آموزان و والدین رفع شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر " در این نشست ضمن تبریک هفته سوادآموزی  به شکاف نسلی دیجیتالی ایجاد شده بین دانش آموزان ، والدین و مدرسه اشاره کرد و گفت : مدارس باید در زمینه دیجیتال پیشرفت داشته باشند و والدین نیز در بحث دیجیتال اطلاعات خود را به روز کرده تا بتوانند فرزندان خود را رصد کنند.

وی افزود : طی چند سال اخیر سرعت تغییر و تحولات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی خیلی زیاد بوده است ولی در آموزش و پرورش تغییر و تحولات با سرعت پایین تری اتفاق افتاده است و آموزش و پرورش دچار یک تاخر فرهنگی شده است .

دانافر تصریح کرد : برای جبران این تاخر فرهنگی ایجادشده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی شد تا دگرگونی های ریشه ای، عمیق و بنیادی که در این سند دیده شده است جبران شود.

وی بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در مدارس تاکید کرد و گفت : مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش باید تحقق سند تحول بنیادین باشد و در هرفرصتی توسط مدیران و نیروهای توانمند به تبیین سند بپردازیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد افزود : همه فعالیتهای آموزش و پرورش باید به سند تحول بنیادین پیوند خورده باشد و از هرکاری که با سند تحول تطبیق ندارد خودداری کنیم .

دانافر عصاره سند تحول بنیادین را تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد اجتماعی که وظیفه اش تربیت سرمایه اجتماعی در 6 ساحت است بیان کرد.

وی یکی از رسالت، و وظایف آموزش و پرورش توجه عمیق به بحث نماز دانش آموزان عنوان کرد و همچنین به حضور در اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و افزود : در پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در این اجلاس  قرائت شده است  ایشان براهمیت  نماز خواندن نوجوانان در مدرسه تاکید نموده اند و این امر را برترین تضمین برای سلامتی جامعه عنوان کرده اند .

مدیرکل آموزش و پرورش نیزدر ادامه سه استراتژی حوزه معاونت پرورشی وزارت را توسعه فرهنگ نماز، قرآن و عفاف و توسعه مهارت ها و فعالیت های اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط در مدارس بیان کرد و افزود : اگر جهت گیری اندیشه ها و برنامه های آموزش و پرورش بر این سه اصل استوار باشد خود به خود سند تحول بنیادین در مدارس اجرا خواهد شد.

دانافرهمچنین به تئوری پنجره شکسته اشاره کرد و افزود : در محیط کاری این تئوری به ما کمک می کند تا برای مسائل حساسیت و وقت گذاری داشته باشیم و هروقت در هر عرصه ای چالشی به وجود آمد بلافاصله وارد عمل شده و در رفع آن قدم برداریم تا سازمان هزینه های بیشتری را متحمل نشود .

گفتنی است روسای شهرستانها، مناطق و نواحی ادارات آموزش و پرورش استان نیزدر این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس مناطق خود پرداختند و تجربه های موفق ادارات آمو زش و پرورش منطقه خود را بیان نمودند.

همچنین معاونین اداره کل آموزش و پرورش و دکتر عارفی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و شهسواری مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان شعبه یزد نیز در این نشست حضور داشتند و به سوالات روسا پاسخ دادند.

 

آدرس کوتاه: