نشست صمیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان با جمعی از معلمان جوان استان یزد

به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان؛
به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان مدیر کل آموزش و پرورش استان با جمعی از معلمان جوان استان یزد دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر " در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت : در آموزش و پرورش جوان گرایی، قانون گرایی، شایسته سالاری ،عدالت محوری و اخلاق گرایی دنبال می شود .
وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری افزود : این بیانیه تکلیف را برای همه مشخص نموده و همه باید دست به دست هم داده و متناسب با این منشور طرح و ایده های خود را ارائه و فعالیت ها را دنبال و اجرایی کنیم .
دانافر با اشاره به اینکه باید از شرایط موجود استفاده حداکثری داشته باشیم تصریح کرد : برای اجرایی کردن 80درصد از طرح ها و ایده ها نیازی به بودجه و اعتبار نیست بلکه باید برنامه ریزی داشته باشیم .
مدیرکل آموزش و پرورش استان به ظرفیت انجمن های علمی معلمان اشاره کرد و گفت : بعضی از مشکلات آموزش و پرورش می تواند از طریق انجمن علمی معلمان حل شود .
دانافر در ادامه حذف تحرک بدنی دانش آموزان به ویژه دختران را از بدترین نوع رفتارهای پرخطر دانست و افزود:این مساله در دستور کار ما است و به دنبال رفع موانع آن هستیم.
این مقام مسئول گفت : در حال حاضر آموزش و پرورش نیاز به تفکرات و اندیشه های معلمان جوان دارد و در این زمینه نباید منتطر فرصت باشیم بلکه باید فرصت ها را خلق کنیم و با یکجا نشینی و منفعل فکر کردن نمی توان کاری را پیش برد.
مدیرکل آموزش و پرورش بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد و افزود : آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد و این تحول در گرو اجرای سند تحول بنیادین است .
دانافر همچنین درخصوص مشکلات معیشتی فرهنگیان گفت : سخت پیگیر مسکن فرهنگیان برای همکاران فاقد مسکن هستیم و برای رفع مشکلات باید وقت گذاشت .
وی در پایان خطاب به معلمان جوان استان گفت : شما از بدنه آموزش و پرورش و از کف مدرسه آمدید و نظرات و دیدگاههای شما برای ما بسیار ارزشمند و راه گشاست است و اظهار امیدواری کرد در فاصله های زمانی کوتاه تر این نشست های صمیمی, کاربردی و اثر بخش تداوم داشته باشد
در پایان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از معلمان جوان تقدیر به عمل آمد

آدرس کوتاه: